PERMATA HATI KAMI

PERMATA HATI KAMI
Khalif Akhyar

Khalili Amni - Khalil Afnan
Memaparkan catatan dengan label birthday. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label birthday. Papar semua catatan

Isnin, 17 November 2014

Today Is Your Day!


HAPPY 3RD BIRTHDAY 
MY DUOS AMNI-AFNAN !!!
------------------------------------------------------


Hari ni hari lahir twin RA, 
gandingan mantop Khalili Amni & Khalil Afnan.
Mantop tang mana? 
Mantop tang buli mama siang malam..
Amni shift malam, Afnan shift siang..
Harap maklum :)

Apa2 pun, syukur alhamdulillah...
Masih dipinjamkan-Nya usia untuk melihat
mereka membesar,
menginjak ke usia 3 tahun.


Si adik, Afnan,
membesar bagai Juara!
Alhamdulillah, seperti kanak2 normal lain, berlari, 
bermain, bercakap (walaupun masih pelat 
dan kadang2 mengarut). Mula mengenal huruf jawi dan 
rumi, belajar solat, doa2, menyanyi sorang2 dengan
bahasa yang dia je faham..heheh...


 


Si kakak, Amni, 
alhamdulillah juga membesar bagai Juara
walaupun badan tak besar mana..
Buat masa ni masih tak berani nak berjalan
sendiri tanpa dipimpin dan kadang2 'malas'
nak berjalan bila dipimpin.

Tetap tiada butir kata..yer la, RA pun dah terima 
kenyataan, macam yang doc genetik kata aritu, 
even Amni di refer untuk speech therapy,
tak ada jaminan dia akan mampu berkata2.

Tapi, setiap hari RA akan bercakap dan cuba ajar Amni
bercakap dan mengeluarkan bunyi.
Kadang2 tengok dia menyengih bila diajar,
rasa macam nak tarik je lidah dia tu bagi bekerja...
hihi...geram sayang...

Oh ya, ramai lagi yang bertanya, kenapa dengan Amni?
Kronologinya boleh baca di sini.

Perkembangan fizikal dan mental Amni 
tak secepat dan setepat anak2 seusianya. 
Kenapa membabitkan physical progress?

Tapi di usia 3 tahun ni, banyak
perkembangan positif yang RA lihat.
Dia dah boleh geng dan bermain sama2 dengan
abang Khalif dan Afnan.
Ke mana Khalif dan Afnan berlari, 
dia akan mengekor walaupun hanya dengan 
merangkak. 

 

 

Dia juga mampu menyusun dan memadan 
ketika bermain lego dan permainan lain. RA cakap 
pada Mr KA, RAM Amni dah upgrade 8GB..hihi..

Nampak je badan kecik, tapi dialah yang paling
kuat makan. Ntah bila dia rasa kenyang ntah...

Alhamdulillah,
apa2 pun RA bersyukur anak2
tetap dalam kondisi sihat dan tak perlu bergantung 
kepada ubat2an. 

Semoga Allah terus beri kekuatan untuk kita
hadapi kehidupan yang mendatang...
insyaAllah.



"SEMUANYA KERANA ALLAH"

RA 2014

Sabtu, 8 Februari 2014

Happy Birthday Riena Amiera!!!




Happy Birthday to Me!!! 

Syukur alhamdulillah, dah 34 usia RA, 
semakin berkurang tempoh bagi kita mengumpul saham akhirat...
Semoga masih ada kesempatan, ruang & peluang untuk RA perbaiki diri, tingkatkan kualiti ibadah, kekalkan prestasi sebagai surirumah sepenuh masa, insyaAllah..




"SEMUANYA KERANA ALLAH"
R.A 2014

Khamis, 23 Januari 2014

Selamat Hari Lahir kakak ku sayang....


SELAMAT HARI LAHIR buat kakak RA, kak Nazrah hari ini. Tak ada present dah nak bagi sebab RA dah bagi present tu sebulan awal. Tak sabar punya pasal...hahah...

Nak tau apa present yang RA bagi special untuk birthday mom ni? Jeng jeng jeng..... tara!!!! Photobook compilation gambar2 family kak Nazrah!!! Hope she love it...oh yeah!!!






"SEMUANYA KERANA ALLAH"
R.A 2014




Ahad, 17 November 2013

HAPPY BIRTHDAY MY TWIN!!!



17.11.2011 - 17.11.2013

Alhamdulillah, genap 2 tahun usia anak2 mama hari ni. 
Selamat Hari Lahir sayang. Semoga kalian membesar menjadi anak2 yang soleh & solehah, berbakti kepada orang tua, taat pada perintah & meninggalkan laranganNya... Semoga kalian senantiasa bahagia di bawah lindungan & rahmatNya, amin....

 








"SEMUANYA KERANA ALLAH"
RA 2013

Sabtu, 9 Februari 2013

Happy birthday to me!



08.02.2013
Alhamdulillah, segala puji2an hanya bagi ALLAH, Raja sekalian alam. Hari ini genap usia RA 33 tahun (tak ada rahsia pun). RA lahir pada 8.2.1980 bersamaan 21 Rabi'ul Awwal 1400, hari Jumaat jam 12.15pm. Waktu tu, mak kata abah & arwah ayah (panggilan untuk arwah atok belah mak) dah ke masjid. Masa tu lah mak rasa sakit nak bersalin.

Kalau nak dikira mengikut tarikh Hijri, 2 Februari lepas adalah 21 Rabi'ul Awwal 1434 yang juga bermakna usia RA dah 34! (kalau kira ikut tarikh Hijri, RA dah tua setahun) Tapi yang lebih istimewanya, hari ni pun hari Jumaat..hari RA dilahirkan.

Dah semestinya, RA dedikasikan penghargaan buat mak abah RA, Hj Abd Hamid b Hj Johari & Hjh Ruhani bt Hj Mohd Sagir.. kerana melahir, menjaga, membesar, mendidik & membimbing RA selama ini. Jasa & Pengorbanan mereka tak kan terbalas walau dengan puluhan tahun kehidupan & tak kan ternilai dengan jutaan intan berlian. RA membesar dalam keluarga yang penuh kasih sayang & saling hormat menghormati. Didikan itu yang membawa RA kini menjadi ibu pula.


09.02.2013
Jam 8.45pm RA & family sampai kat kampung, umah mak abah.. Tengok anak2 buah tengah bakar ayam, ikan siakap, udang, sotong & ketam. Aduh, sedapnya.. Tapi kena sabar..tunggu abah balik surau dulu. Tak lama kemudian, abah balik. Baca doa selamat ringkas & doa makan.. Tiba masa nak potong kek.. Taadaa!! 


Sebenarnya, RA request pada kanda Naz nak ciskek, dengan nada bergurau je melalui komen gambar kat facebook. Tak sangka betul2 dapat.. Tq kak...
Syukur alhamdulillah..

:: Alamak, salah anak ni. Yang baju pink tu cucu tu.. ::

:: Keluarga terchenta ::



"SEMUANYA KERANA ALLAH"
RA 2013

Jumaat, 25 Januari 2013

SURPRISE!!!


Pagi2 3 hari lepas RA kalendar. Owh, 3 hari lagi besday kekanda Naz. Terus terfikir nak wat something yang  best utk dia.. Yang boleh wat dia senyum & RA pun gembira. Kekanda Naz ni ibarat mak no 2 RA. Beza umur kami 10 tahun dan hidup di KL ni, dialah tempat RA nak mengadu, bergosip & merangkap bankers bertauliah untuk RA...hihihi...

Ok, berbalik pada kisah harijadinya, RA plan dan kerah beloved bro Kawa Rider untuk drive mak dari kampung ke kl. Semua ni kanda Naz tak tau.. Sayang, abah (atas alasan yang biasa kami adik-beradik dengar...) dan Mr KA tak dapat join sebab malam tu dia ada meeting pulak. Kami gerak dari Ghufran jam 5.10 ptg dan keadaan jalan dah tentu2 jem sana sini. waktu orang balik kerja kot...sendiri mau ingatlah! Jadi, selepas majlis syura ditubuhkan, kami sepakat melalui Kerinchi Link, keluar seketika di Federal Hiway dan masuk semula ke Hiway Cheras (ntah apa nama hiway tu). Terus masuk ke hiway Sg. Besi dan kemudian exit di Bandar Putra Mahkota.. Lalu la depan tempat RA belajar zaman muda2 dulu, KISDAR yang sekarang dah upgrade jadi KUIS. Kemudian, keluar di simpang pekan Semenyih dari Semenyih Sentral menuju ke Taman Pelangi Semenyih.


:: yang duk berteleku kat dashboard tu navigator kitorang ::


:: banyak kenangan kat tempat ni, tempat menimba ilmu satu ketika dulu ::


 Sebelum sampai ke rumah kanda Naz, sempat singgah kejap di King's beli kek. Masuk Tesco tu pun dah melilau cari King's. Nak keluar pun, sempat gaduh dengan Khalif pintu mana yang patut dituju. Hahah, sekali keluar, dua2 salah sudah... nasib baik jumpa kereta Kawa Rider.




SURPRISE! Happy Birthday... DAH TUA! Ahaks.... Semoga dipanjangkan usia, dimurahkan rezeki, dikurniakan kesihatan dan bahagia di samping keluarga terchenta...



Yang penting, anak2 yang seronok dapat spent masa dengan kazen diorang...





"SEMUANYA KERANA ALLAH"
RA 2013

Selasa, 1 Januari 2013

Video - Twins dah setahun!


SELAMAT HARI LAHIR 

yang pertama buat twins yang mama sayangi. 
(17/11/2012)
Moga kalian membesar sebagai insan cemerlang dan berbakti, 
anak yang soleh dan solehah, 
hamba yang beriman dan bertaqwa..
aminn..




SEMUANYA KERANA ALLAH"
RA 2013

Sabtu, 7 April 2012

Happy 4th for My Beloved KA Jr.

hope tak terlewat utk RA publish post ni...

HAPPY 4TH BIRTHDAY
KHALIF AKHYAR
a.k.a
KA Jr.

:: hari pertama melihat dunia ::


:: di usia 6 bulan ::


:: sudah genap setahun ::


:: setahun setengah ::


:: 2 tahun dah pandai posing ::


:: 2 tahun setengah semakin lasak ::


:: tiga tahun, semakin nakal!! ::


:: 3 tahun setengah, dah bergelar abang long untuk 2 adik ::


26 Mac 2012, genaplah usia KA Jr 4 tahun.
Mama & Ayah doakan semoga KA Jr jadi anak yang baik & soleh,
mendengar kata, jadi anak yang bijak...
jadi abang long yang menyayangi adik2, mama & ayah.


Ameen


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...