PERMATA HATI KAMI

PERMATA HATI KAMI
Khalif Akhyar

Khalili Amni - Khalil Afnan
Memaparkan catatan dengan label Khalif Akhyar. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Khalif Akhyar. Papar semua catatan

Sabtu, 7 April 2012

Happy 4th for My Beloved KA Jr.

hope tak terlewat utk RA publish post ni...

HAPPY 4TH BIRTHDAY
KHALIF AKHYAR
a.k.a
KA Jr.

:: hari pertama melihat dunia ::


:: di usia 6 bulan ::


:: sudah genap setahun ::


:: setahun setengah ::


:: 2 tahun dah pandai posing ::


:: 2 tahun setengah semakin lasak ::


:: tiga tahun, semakin nakal!! ::


:: 3 tahun setengah, dah bergelar abang long untuk 2 adik ::


26 Mac 2012, genaplah usia KA Jr 4 tahun.
Mama & Ayah doakan semoga KA Jr jadi anak yang baik & soleh,
mendengar kata, jadi anak yang bijak...
jadi abang long yang menyayangi adik2, mama & ayah.


Ameen


Khamis, 23 Februari 2012

Jurugambar Tak Bertauliah...


Post paling best RA nak tulis & kongsikan dengan semua. Salah satu kegilaan RA juga walaupun tak ada sentuhan professional pun...heheh...SELAMAT MENJAMU MATA!

:: the call of prayer ::


:: nature 01 ::


:: nature 02 ::


:: nature 03 ::


:: nature 04 ::


:: nature 05 ::


:: nikon maniac ::

:: iqra' ::


:: sibuknya ::


:: haji kecik ::


:: sunset @sabak bernam ::


:: cak! ::


:: buat apa tu?? ::


:: father & son ::


:: khalif in the bottle ::


:: focusing ::


:: from the bottom ::

"SEMUANYA KERANA ALLAH"
RA 2012

Isnin, 20 Februari 2012

(Kronologi) Ekzema KA Jr & Baby Amni


Pening kepala RA dengan keadaan baby Amni sekarang ni. Kulitnya kemerahan-merahan & mengelupas, nampak sangat kering. Dah tentu2 dia terasa gatal sebab bila tangannya bebas dari bedung, mukalah yang digosoknya. Ada satu ketika, sampai keluar air bisa dari pipi yang digosoknya tu. Sewaktu appoitment di Institut Pediatrik, ada juga RA tanyakan pada doc tentang keadaan dia. EKZEMA (klik utk info) la yang keluar dari mulut doc. Memandangkan, KA Jr pun ada sejarah ekzema, jadi turunlah pulak pada adiknya.


:: sebelum teruk kena ekzema ::


Menjaga anak yang ada ekzema ni (KA Jr), kena banyak sabar gak.
Apa yang pasti, tangannya kena di jaga selalu, kalau leka, dia pun leka menggaru sampai luka2. Kesian kat anak yang tak tau apa2 tu.

:: merah2 disekitar mata, pipi & leher ::

Bermula sewaktu mandi, mandiannya bukan jenis yang bersabun dan ada pewangi. Lepas mandi, tak pakai bedak pun, apa lagi losyen. Biarlah KA Jr tak sewangi anak orang lain, asal kulitnya tak jadi gatal2. Bila sampai masa dia dah mula makan makanan pejal, pun kena dijaga pemakanannya. Bila makan makanan yang bersantan, mulalah sekeliling mulutnya merah & mengelupas. Aduh, luluh hati RA tengok keadaannya waktu tu.

Bawa jumpa doc, dia akan
sarankan beberapa jenis siri penjagaan bayi. Antara yang pernah RA gunakan, jenama Cetaphil & SebaMed. Sekarang, untuk baby Amni, selepas gunakan aqua cream, RA gunakan pulak Jerslin Oil. Alhamdulillah setakat ni, nampak kurang kemerahan tu.



"SEMUANYA KERANA ALLAH"
RA 2012

Khamis, 16 Jun 2011

KA Jr. - 3y 3m


Alhamdulillah...sampai hari ni KA Jr. RA dah menunjukkan peningkatan. Di usianya menjangkau 3 tahun 3 bulan, KA Jr. dah mula menguasai beberapa kemahiran.

1. Mengira 1-10 dalam bahasa Melayu, Inggeris dan Arab.
2. Membaca Iqra sehingga huruf Jim - ج
3. Search kartun kegemaran di Youtube, tanpa bantuan mama RA.
4. Membaca doa tidur dan makan dengan lancar walaupun sebutan tak tepat.
5. Dah boleh tolong mama RA, ambik remote tv atau handphone. (ikut mood)

Harap-harap KA Jr. terus rajin belajar ye. InsyaAllah...




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...