PERMATA HATI KAMI

PERMATA HATI KAMI
Khalif Akhyar

Khalili Amni - Khalil Afnan

Isnin, 13 Jun 2011

Saya Suka Menulis


Minat RA dalam penulisan kreatif bermula sejak dari tingkatan 2. Setiap penulisan RA sudah pasti ada pembaca setia. Dia teman sekelas RA yang tak putus-putus memberi sokongan dan sentiasa mendorong RA untuk terus menulis. Namun, segalanya terhenti sewaktu RA terpaksa menumpukan perhatian untuk menghadapi SPM. Selepas itu, semuanya terhenti buat beberapa tahun.

Apabila RA membaca kembali hasil penulisan RA tu, nak tergelak pun ada. Al-maklumlah, tulisan 'budak-budak'. Nampak sangat ketidakmatangan dalam menghadapi sesuatu konflik walaupun semua tu cuma rekaan RA sendiri.

Kini, selepas beberapa tahun kebelakangan, selepas sibuk dengan pengajian di IPTA, akhirnya RA mula mendapat semula suntikan semangat dari keluarga ter'chenta', lebih-lebih lagi dari sang suami, Mr KA. Kick start buat RA dengan terhasilnya 'Utusan Kasih Dari Madinah Al-Munawwarah' pada 2002. RA juga memberanikan diri untuk berkongsi cerpen ini di laman ini. Akhirnya RA mendapat maklumbalas dari teman-teman pembaca seperti di sini.. Ada yang suka, tak kurang juga mempersoalkan plot dan watak cerpen ini. Semua ini RA jadikan penanda aras untuk RA terus berkarya dan seterusnya memperbaiki mutu penulisan. BAik atau buruk komen-komen mereka, RA lebih bersemangat selepas itu!

Kemudian, berderetlah tajuk-tajuk dalam kepala menunggu giliran untuk dijadikan cerita.
01 Utusan Kasih Dari Madinah Al-Munawwarah
02 Arafah Saksi Bisu Cinta Si Buta
03 Kad Cinta Jabal Rahmah
04 Titian Taubah Mencari Nur Al-Haram
05 Jam 9 di Zam Zam Tower
06 Hijrah di Sudut Raudhah
07 Kasihnya Tertinggal di Kota Suci
08 Explorace Cinta ke Haramain


Dalam 8 tajuk ni, 5 cerpen dah pun siap, manakala bakinya masih dalam pembikinan. Entah berapa lama lagi masa terpaksa RA tunggu untuk disempurnakan. Harap-harap, semuanya berjalan lancar dan semoga Allah memberi RA idea-idea bernas untuk terus menulis dan berkongsi dengan teman-teman lain...insyaAllah...

Wallahua'lam
R.A11
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...