PERMATA HATI KAMI

PERMATA HATI KAMI
Khalif Akhyar

Khalili Amni - Khalil Afnan

Khamis, 9 Jun 2011

Cemburu Tandanya Sayang...




Semua orang akan berkata, cemburu pada pasangan kita, itu tanda kita sayang pada dia. Tapi kalau sampai kes macam kat atas ni, ini dah berat. RA kutuk habis-habisan. Itu bukan kerana sayang, tapi dengki je lebih. Betul tak?

RA bangkitkan isu ni, refleks dari komen salah seorang teman fb hubby RA. Tiba-tiba, di wall fb hubby keluar pulak link-link yang tak diundang, siap like lagi tu. Kalau yang elok-elok, tak apa la juga. Tapi yang tak sepatutnya. Respon dari RA macam biasa la, sur
uh je la hubby delete post tu & unlike. Teman fb tu sangka RA dah hangin. Oh tidak...RA seorang yang rasional. Kenapa mesti kita jadi marah atau cemburu untuk sesuatu yang kita sendiri tak pasti. Jawapannya pada diri kita sendiri. Setiap keputusan dan tindakan perlu berpandukan akal yang waras, bukan hati yang panas dibakar syaitan yang nyata-nyata memusuhi kita. InsyaAllah, tak ada rasa cemburu yang terbit dalam hati sanubari ni. RA kenal hubby RA. Kalau dia buat sesuatu yang tak sepatutnya di luar pengetahuan atau kepercayaan RA pada dia, sendiri mau ingatlah..heheh.


Apa yang pasti, tak rasa apa-apa bukan bermakna kita tak sayang pasangan kita. Tak kata apa-apa bukan bermakna kita tak ambil berat pasal dia. Tak buat apa-apa bukan bermakna kita tak pedulikan dia.

والله اعلم
R.A11
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...